weekend koeien halen - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu weekend koeien halen - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

weekend koeien halen

Blijf op de hoogte en volg Jordy

25 September 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

Zaterdag ochtend ben ik om 4 uur koeien gaan halen en daarna ben ik gaan melken. Na het melken zijn we gaan eten. Daarna het normale werk weer en smiddahs heeft Bart hier gemaaid. het maaisel word niet opgeruimd maar moeten de koeien zelf opeten. De koeien eten dan hun gras beter op ze laten dan geen bossen staan. alleen de buiten ronden zijn gemaaid in het midden is niet gemaaid want als je alles afmaait en het weer zit niet mee duurt het langer voordat alles weer terug groeit. Maar tot nu toe zit het weer wel mee.
Zondag is de tijd een uur verzet de tijd. de tijd ging een uur vooruit dus we gingen de koeien om 4 uur oude tijd halen. Bart mocht vandaag langer op bed blijven liggen. toen we de 1 en 2 groep uit hadden was bart er al. en had die de colostrumgroep klaar staan. Daarna maaier afgepikt en gevoerd. Na het voeren gegeten. Na het eten de springers groep gehaald dit weekend al 7 kalveren. Er moeten er nog 20 kalveren en er is er een leeg die heeft waarschijnlijk verworpen. Daarna de airegater gemaakt met Bart. Toen hebben ik pauze gehouden van 12 tot 3. Bart en Martina gingen met de kinderen een rondje lopen maar wisten niet hoelaat ze terug zouden zijn. dus hebben ik en Bettina gemolken na het melken hebben Bart,Martina de kinderen en ik gebbqt en hebben we daarna even gevoetbalt want de kinderen hebben nu vakantie dus mochten wat langer opblijven

  • 25 September 2016 - 20:54

    Jan Aartsen:

    Dag Jordy.

    Ik denk, dat je hard werkt.
    Je moet wel zorgen, dat je wat meer van het land hebt gezien, voor je naar huis komt. Dat is net zo belangrijk als hard werken. Daar leer je ook van.
    Volgens mij vindt jij het wel leuk daar. Ik vind, dat je 's morgens wel vroeg je bed uit moet.

    Ik wens je nog een fijne en nuttige tijd toe.

    Groeten van Ome Jan, de broer van oma.

    P.s. Jij schrijft leuke verslagjes.

  • 26 September 2016 - 12:27

    Lian Roks:

    Helemaal mee eens

  • 27 September 2016 - 09:46

    Aukje Van Dreumel:

    Hoi Jordy,

    Wat een leuke verslagen schrijf jij en wat veel (ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar zal er nog eens voor gaan zitten), ga zo door zeg ik. Geniet lekker van de tijd daar en ik ben het helemaal eens met die verstandige Ome Jan, zorg ervoor dat je ook veel leuke dingen doet en veel van Nieuw Zeeland ziet. Veel plezier nog! Grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 10024

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: