laatste weekendje - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu laatste weekendje - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

laatste weekendje

Blijf op de hoogte en volg Jordy

11 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

vrijdag heb ik samen met bettina gemolken. Toen de 1e en 2e herd(groep) gemolken waren. heeft Bart de colostrums gehaald en die gemolken. Buiten het melken moest ik alles alleen doen. Bart en Martina gingen wat doen met de kinderen en Bettina melkt alleen die dag omdat ze op dinsdag en woensdag avond niet gemolken had en had ze die melkbeurten geruild met haar vrije dag. Dus na het melken heb ik een koe uit de wei gehaald want die had gekalfd. Daarna de koe gemolken. Toen het kalf een fles gegeven en de stierkalveren klaargezet voor de bobytruck. Toen ik daar mee klaar was heb ik 1 perk gemaaid. Daarna even de trekker getankt en wat melk overgepompt van de tank in de juut want de melk zat onder het roerijzer en als het er in zou blijven zitten zou het heel dik worden. Daarna ben ik weer gaan maaien. Toen ik op de helft was met maaien belde Bart of ik een vrachtwagen met pvc buizen kon lossen. Dus dat gedaan en weer verder gaan maaien. Om 3 uur was ik klaar toen dus maar snel gegeten en daarna weer verder met koeien halen en melken. Na het melken zijn we bij Bettina gaan eten voor haar verjaardag. Om half 11 was ik terug in het sleephouse. Het was een lang en druk dagje maar vond het niet erg om alles alleen te moeten doen.

Zaterdag heb ik samen met Bart gemolken. Na eten gingen we de gekalfde koeien halen. HEr hadden er 2 gekalfd maar 1tje had kalfziekte. Dus die hebben we toen geprobeerd op te tillen met de heupklem maar dat ging niet. Dus hebben we hem laten liggen. Nadat we die andere koe gemolken hadden zijn we verdergegaan aan de slootskant waar het pad weg begon te zakken. We hebben daar eerst wat stenen balken achter ijzeren palen gedaan en achter die stenen palen weer wat zand. Om half 1 uur zijn we gestopt om te eten. Na het eten was de veearts er voor de koe met kalfziekte. Die heeft de koe koe een paar spuiten gegeven. Daarna ben ik gaan maaien . Na het maaien zijn we gaan melken.

Zondag heb ik gemolken. Na het eten heb ik samen met Bart de gekalfde koeien gehaald en hebben we de kalveren verplaatst van wei zodat de koeien er weer in konden. Daarna hebben we de koe van zaterdag op de aanhanger gelegd en in de kalverstal gelegd. Daarna hebben we wat draden gezet en zijn we naar binnen gegaan. Daarna heb ik even wat gedaan voor school en m'n reis geboekt voor woensdag en een bus voor dinsdag want Bart en Martina hadden geen tijd om me weg te brengen dus ga ik met de bus met Queenstown. Om half 3 hebben we geprobeerd de koe met kalfziekte te liften maar ze kreeg een voorpoot niet goed dus zijn we maar koeien gaan halen en gaan melken. Na het melken zijn we gaan eten. Om een uur of half 8 wilde we de koe omhoog liften maar het was niet meer nodig ze was zelf al overeind gekomen. Dus hebben we haar maar in de wei gelaten en zijn we koffie gaan drinken

  • 11 Oktober 2016 - 06:31

    Henny Konings:

    Jordy, geniet nog van je vakantie, deze heb je dik verdiend na je stage, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig terug naar Nederland.
    Groetjes,
    Ome Rene en Tante Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10030

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: