week verslagje - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu week verslagje - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

week verslagje

Blijf op de hoogte en volg Jordy

25 September 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

maandag heb ik samen met bart onkruid gespoten. We hadden een opslag tank op de bike en er deed er een steeds spuiten en 1 de bike verzetten. We hebben dit met 2e gedaan omdat er veel bossen stonden die ze vroeger als omheinig gebruikte maar ze stonden in het weiland dus daarom hebben we die gespoten. Ik ben tijdens het avond melken alleen doorgegaan om de rest van de farm de bossen te spuiten

dinsdag ben ik met sietse en simone meegeweest om te onthorenen zie ander verslag.

woensdag heb ik kunstmest gestrooit en smiddags nog wat draden gezet

donderdag zijn we ipv 5 uur koeien halen 4 uur koeien gaan halen zodat er om de 12 uur melken. omdat ik die dag geen koeien hoefde te halen hoefde ik pas 4 uur uit bed. Om 7 uur waren we binnen voor het middag eten. omdat we nu wat eerder klaar waren met de andere dingen die we normaal ook doen ben ik tijdens het eten even half uurtje op bed gaan liggen.

vrijdag ben ik weer mee gaan onthorenen. Dit keer alleen met sietse. Voordat ik om half 9 opgehaald werd heb ik nog de colostrum groep gehaald en gevoerd. We zijn op 4 bedrijven geweest waar we alleen moesten onthorenen. 1e bedrijf hebben we 60 kalveren gedaan toen hebben we alles schoongemaakt en zijn we naar de volgende gereden dat was de buurman hier hebben we 50 kalveren gedaan hier stonden ze in we stallen. Dus moesten we de spullen verplaatsen tussen door. Toen we alles weer schoongemaakt hadden. naar de volgende buurman geweest daar moesten we maar 20 kalveren doen. Toen zijn we even naar sietse zn huis gereden om schoon te maken en zijn we naar volgende bedrijf geweest hier moesten we 40 kalveren doen. op dit bedrijf molken ze in de winter ook in een stal dat zie je hier niet veel dus was wel mooi om te zien. Toen we hier klaar waren heb ik bij sietse koffie gedronken en heeft die me thuis afgezet toen heb ik nog even geholpen en zijn we gaan eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 10038

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: