weekendje vrij - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu weekendje vrij - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

weekendje vrij

Blijf op de hoogte en volg Jordy

22 September 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

zaterdag en Zondag heb ik weer een weekendje vrij geweest. rond half 4 heeft martina mij naar invercargill gebracht. daar heb ik even wat rond gekeken en toen kwam jelle mij daar ophalen. We zouden naar Maarten gaan en daar op iedereen wachten om te gaan stappen. om half 8 zijn we terug naar incercargill gereden en hebben we daar gegeten en rugby gekeken. Na het eten zijn we opstap gegaan. zondagochtend zijn we om 11 uur naar de stageplek van Rick en Sjoerd gegaan om daar een kijkje te nemen. Daar waren ze de melk aan het overpompen want er was iets kapot gegaan bij fontera waardoor ze de melk niet overal kwamen ophalen. De boeren kregen wel gewoon betaald voor de melk die niet opgehaald werd. Helaas bij Bart wel de melk opgehaald anders hadden we mooi gratis kalverenmelk. Op de stage van Rick en Sjoerd hadden ze 1000 koeien en ze molken met ern 60 stands draaicarrousel. Toen we daar rond gekeken hadden zijn we naar de stage van Bart gereden. Daar waren ze ook melk aan het overpompen daar kwamen ze de melk ook niet halen. Ze hadden daar 800 koeien en molken in 50 stand draaicarrousel en de springers kalfde binnen af niet net zoals op veel plekken gewoon buiten. Toen we daar alles gezien hadden zijn we naar Jelle zn stage gereden en daar even op de farm gekeken. daar hadden ze ook 800 koeien en 50 stands draaicarrousel. Daar waren ze de koeien alweer aan het halen voor de middagmelking. toen zijn we doorgereden naar mijn stage even in winton nog wat gegeten en bij mij op stage gekeken. Bart en bettina waren al aan het melken dus kon ik ze daar niet teveel laten zien. Toen heb ik de kalveren nog laten zien. Toen ze weg waren heb ik nog even mee de melkstal schoon gemaakt en de kalveren meegevoerd en daarna zijn we gaan eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10023

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: