kalveren buiten - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu kalveren buiten - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

kalveren buiten

Blijf op de hoogte en volg Jordy

15 September 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

de 1e 44 kalveren zijn gister naar buiten gegaan. de kalfjes kunnen naar binnen en naar buiten maar omdat we hokken te kort kwamen zijn er dus de 1e 4 hokken naar buiten en kunnen ze nu in 2 hokken lope en dan buiten.De oudste kalveren zijn nu 1,5 maand oud. de kalveren buiten krijgen uit een bak met 50 spenen er aan drinken. De oudste krijgen nu nog 5 liter eenmaaldaags. morgen zullen de eerste kalveren onthorend worden dus dan moeten ze weer even naar binnen.

Er moeten nog zon 50 koeien kalven van de 430 koeien. van de 430 koeien zijn ee nu 120 vaarskalveren die we aanhouden.

• 15 September 2016 - 11:11

Tante Marja:

Dat scheelt al weer veel werk als de kalfjes buiten kunnen.
    Hoe is het weer Jordy wordt het al wat warmer. Hier is het om af te pikken. Bijna niet leuk meer zo warm.

Groetjes uit Klundert.