week 9e - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu week 9e - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

week 9e

Blijf op de hoogte en volg Jordy

06 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

Maandag ben ik begonnen met koeien halen om 4uur daarna gemolken. Na het melken gegeten. Na het eten nog even kalveren gevoerd en rond 11 uur ben ik gaan maaien. Na het maaien ben ik gaan eten. Om 1 uur was ik klaar en heb 2 percelen gemaaid bij elk perk moest ik nog even een draaitje zetten achter de waterbak zodat de koeien eerst voorin kunnen en daarna achter de waterbak er staan in elke perk 2 waterbakken dus de koeien kunnen 2 dagen in een perk staan. Om half 3 zijn we terug naar buiten gegaan want ze kwamen alles klaar zetten voor het melk scheppen. We hebben met 6 mensen moeten melkscheppen. Martina cups on Bart moest de Nummers van de koeien zeggen tegen Bettina die aan de binnenkant van de carrousel staat. Die schreef de nummers van de koeien op de buisjes. En dan waren er nog 2 mensen van de crv aan het scheppen en ik moest cups off.

Dinsdag ochtend heb ik koeien gehaald en daarna hebben we nog een keer melk geschept. Na het eten ben ik kunstmest gaan strooien en gaan maaien. Daarna gaan eten en gaan melken.

Woensdag ochtend heb ik weer de koeien gehaald en zijn we daarna gaan melken. Na het melken gaan eten. na het eten de kalveren gevoerd. Daarna heb ik samen met Bart 2 ijzeren balken gepakt. Die hebben we toen door geslepen. Deze moesten naast het water komen omdat naast de water tunnel de grond weg begon te zakken. en dan konden er nieuwe stenen balken tussen en dan kon er weer nieuw zand tussen maar dat moest een kraan komen doen die balken zetten. Nadat we dit klaar hadden ben ik gaan maaien. Om 2 uur was ik klaar met maaien en ben ik gaan eten en om kwart over 3 zijn we de koeien gaan halen en gaan melken. Na het eten kwamen er allemaal Nederlanders naar Bart omdat binnenkort Lars 50 werd en ze gingen samen een liedje voorbereiden. Ik heb een beetje mee geluisterd en heb wat gepraat.

Donderdagochtend mocht ik uitslapen tot half 6. TOen heb ik de colostrum koeien gehaald en die gemolken. Daarna de melkstal schoongemaakt. Na het eten de kalveren gevoerd. Daarna de cafeteria schoongemaakt. Daarna heb ik samen met Bart klaargelegt want ze zijn hier een mestopslag aan het maken en er lag daar een waterleiding dus die moest omgelegd worden. De kraan heeft toen de waterleiding in de grond gedaan en wij hebben nog wat koppelingen ertussen gemaakt. Daarna ben ik 1 perk gaan maaien en een draad gezet. Om half 2 ben ik gaan eten. Na het eten hebben we even gekeken welke reis het mooiste zou zijn want waarschijnlijk is volgende week dinsdag mijn laatste stage dag en ga ik daarna de toerist uithangen. Maar moet nog even kijken hoe en wat. EN dan kom ik waarschijnlijk een dag van te voren voor ik vertrek weer terug naar Bart en Martina

  • 06 Oktober 2016 - 21:58

    Mark Voeten:

    Alvast een goed rondreis door Nieuw Zeeland.

  • 08 Oktober 2016 - 19:18

    Erik En Annemieke:

    Wat vliegen de weken voorbij, nog een paar dagen werken en dan genieten van de omgeving daar .
    Wel foto's maken hoor, dan kunnen wij thuis ook meegenieten van al het moois daar !!
    Fijne zondag !

    Groetjes pa en ma

  • 09 Oktober 2016 - 20:18

    Aukje Van Dreumel (Prinsentuin College):

    Hoi Jordy,

    Succes met de laatste loodjes en geniet van je vakantie (rondreis lees ik, leuk hoor!) Denk je er aan om een beoordeling en urenregistratie in te (laten) vullen en alles getekend mee terug te brengen.

    grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10014

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: