2e week - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Jordy Voeten - WaarBenJij.nu

2e week

Blijf op de hoogte en volg Jordy

19 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Winton

Dinsdag was Bart jarig. Over dag hebben we gewoon gewerkt. En savonds kwamen er visite. De buren en vrienden kwamen. Die kwamen een stuk gebak eten en een pilske drinken. Die praten allemaal engels tegen elkaar dus was het iets moeilijk communiceren dan normaal maar niet alles kon ik vertalen. Maar sommige dingen kon ik wel vertalen dus kon ik daar wel over mee praten.

Woensdagochtend vanuit de melkfabriek kwamen ze fotos maken van het melken voor een campagne. We hadden verwacht dat ze veel fotos zouden maken maar ze zijn 5 minuten geweest en ze hadden wat eten en koffie bij.
Die mensen die fotos kwamen maken waren verkleed als koeien. En woensdag is Bart begonnen met kunstmest strooien. Ze strooien hier urea hier zit 43 % stikstof in en dan strooien ze 100 kilo urea per ha.

Donderdag hebben we de krop weer uitgezocht (de droge koeien) dit keer hadden we er maar een stuk of 10 uit gehaald. Voor de rest hebben we niet zo heel veel anders gedaan als de andere dingen als normaal

Vrijdag hebben we er 10 koeien gekalfd en daardoor heeft nu de helft van de koeien gekalfd (220 koeien) waarvan 60 vaarskalveren. Omdat we op de helft zaten van het kalven zijn we uiteten gegaan in een restaurant in de buurt. Hier hebben ik een pizza gegeten en een nieuw zeelands biertje erbij. Die pizzasmaken hier toch net iets anders als in Nederland maar ze smaken wel lekker. En van het weekend ben ik vrij heb nog niet echt plannen maar ik weet wel dat ik even buiten de farm een kijkje ga nemen.

  • 20 Augustus 2016 - 08:29

    Henny:

    Het is een drukke bedoeling daar op de boerderij, hopelijk ben je al een beetje ingeburgerd.
    Geniet van je vrije weekend.
    Groetjes, Henny Konings

  • 20 Augustus 2016 - 08:36

    Tante Marja:

    Veel plezier Jordy met je siteseeing. Hopelijk komen er voor Bart bij de andere helft meer vaarskalfjes want 60 is niet veel.
    Groetjes uit Klundert.

  • 20 Augustus 2016 - 11:13

    Lisette Van Beek:

    Jeetje je zit alweer in je 2e week..leuk om op deze manier op de hoogte te blijven Jordy! Ik blijf je volgen hoor, ik hoop dat onze Tim ons vanaf volgende week ook zo op de ehoogte zal houden...maar daar weet jij al het antwoord op denk Suc6 en veel plezier in je vrije weekend !!

  • 20 Augustus 2016 - 14:24

    Johan Huijbregts :

    Mooi hoor Jordy hele uitdaging

  • 21 Augustus 2016 - 11:19

    Mark Voeten:

    Dat je daar nog verschillende Nieuw Zeelandse biertjes mag drinken, maar niet dronken worden natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Jordy

Ik ga op stage naar nieuw zeeland. Als je het leuk vind om mij te volgen wat ik daar doe kun je dat hier lezen

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 10011

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 26 Oktober 2016

nieuw zeeland

Landen bezocht: